Program Warsztatów: Daria Anfelli

BYĆ ALBO…

W ciągu trzech dni odkrywamy różne formy improwizacji teatralnej, indywidualnej i grupowej, aby stworzyć sekwencje teatralne na podstawie zaproponowanych tematów, tekstów lub sytuacji, zarówno z myślą o zamkniętych przestrzeniach teatralnych i nieteatralnych, jak i o przestrzeniach otwartych, naturalnych lub miejskich.

Warsztat oferuje narzędzia przydatne do rozwijania świadomości własnych możliwości ekspresyjnych, dotykając głównych etapów ścieżki twórczej. Lech Raczak stworzył metodę tworzenia teatralnego, która sprawia, że każdy staje się autorem i aktorem oryginalnych materiałów teatralnych, gdy zmierzy się z danym tematem. Obrazy, opowiadania, teksty poetyckie, literackie lub dowolnego innego rodzaju, sytuacje rzeczywiste lub wyimaginowane, konkretne przestrzenie, inne dzieła sztuki mogą być punktem wyjścia do tworzenia indywidualnych lub grupowych materiałów teatralnych. Metoda ta stanowi podstawę pracy proponowanej podczas warsztatu.

Podsumowując najważniejsze punkty:

– Praca nad fizyczną i psychiczną otwartością

– Indywidualny charakter ekspresji. Praca aktora w zgodzie z własną tożsamością i przezwyciężanie jej. Próba tworzenia, nie tylko interpretowania. Poszukiwanie integralnej obecności.

– Świadomość relacji. Sposoby kontaktu.

– Od improwizacji do stworzenia sceny: ustalenie ważnych elementów i umiejętność ich powtórzenia.

Prowadzący zaproponuje temat, wokół którego będzie się rozwijać warsztat: od podstawowej pracy z ruchem ciała i głosem, poprzez obecność w przestrzeni, aż po relacje z innymi i elementami scenicznymi, pomagając każdemu uczestnikowi w poszukiwaniu własnej drogi twórczej.

Warsztat oferuje narzędzia przydatne do rozwijania świadomości własnych możliwości ekspresyjnych, dotykając głównych etapów ścieżki twórczej. Lech Raczak stworzył metodę tworzenia teatralnego, która sprawia, że każdy staje się autorem i aktorem oryginalnych materiałów teatralnych, gdy zmierzy się z danym tematem. Obrazy, opowiadania, teksty poetyckie, literackie lub innego rodzaju, sytuacje rzeczywiste lub wyimaginowane, konkretne przestrzenie, inne dzieła sztuki mogą być punktem wyjścia do tworzenia indywidualnych lub zespołowych materiałów teatralnych. Metoda ta stanowi podstawę pracy proponowanej podczas warsztatu.

Podsumowując najważniejsze punkty:

– Praca nad fizyczną i psychiczną otwartością

– Indywidualny charakter ekspresji. Praca aktora w zgodzie z własną tożsamością i przezwyciężanie jej. Próba tworzenia, nie tylko interpretowania. Poszukiwanie integralnej obecności.

– Świadomość relacji. Sposoby kontaktu.

– Od improwizacji do stworzenia sceny: ustalenie ważnych elementów i umiejętność ich powtórzenia.

Prowadzący zaproponuje temat, wokół którego będzie się rozwijać warsztat: od podstawowej pracy z ruchem ciała i głosem, poprzez obecność w przestrzeni, aż po relacje z innymi i elementami scenicznymi, pomagając każdemu uczestnikowi w poszukiwaniu własnej drogi twórczej.

TERMIN

12-14.11.2025

12.11 godz. 16 -20
13.11 godz. 16 -20
14.11 godz. 16 -20

Studio Sztuki Teatralno Aktorskiej STA
Ul. Ratajczaka, 18 ( Pasaż Apollo), Poznań

DARIA ANFELLI

Aktorka, reżyserka, autorka w Polsce i we Włoszech. Ukończyła studia dramaturgiczne na Uniwersytecie w Bolonii. Pracę teatralną zaczęła w Weronie pod dyrekcją argentyńskiej reżyserki Graciela Ferrari. Pracowała w Teatrze Ósmego Dnia w okresie emigracyjnym i w Polsce (1986-1993), i w zespole Sekta (1993-96). Grała w 17 spektakli w reżyserii Lecha Raczaka. W Weronie, grała i reżyserowała w Miejskim Teatrze Innowacji AIDA, stworzyła niezależny zespół Uqbarteatro, z którym występowała we Włoszech i w Europie. Prowadziła przez kilka lat projekt społecznego teatru Ensemble Teatrale 22 gradi z pracownikami zakładów pracy z Werony. Współpracowała w międzyczasie jako aktorka i reżyser z wieloma zespołami między innymi z Teatro Arca w Katanii, Teatro Aenigma w Urbino, Euphonia oraz Teatro Nuovo z Werony, Teatro Oplà z Bolonii. Wraz z dwoma innymi artystkami założyła stowarzyszenie Dima Contemporary Art, które projektuje i realizuje akcje performatywne i partycypacyjne w przestrzeni publicznej miejskiej oraz performansy site-specific., współpracując z wieloma artystami. W Polsce grywała w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy, w Asocjacji 2006 i w Trzecim Teatrze Lecha Raczaka w Poznaniu, reżyserowała w Teatrze Fredry w Gnieźnie, w Teatrze Nowym w Łodzi, w Teatrze Wielkim – Opera Poznań, W Teatrze Osterwy w Gorzowie Wlp., w Asocjacji 2006 w Poznaniu, także razem z Lechem Raczakiem. Prowadziła staże i warsztaty teatralne dla dorosłych i dla młodzieży w wielu krajach. Jest autorką licznych scenariuszy teatralnych. Współpracowała we Włoszech z kilkoma periodykami teatralnymi i opublikowała tłumaczenia licznych polskich tekstów literackich i eseistycznych. (m.i. Krynicki, Raczak, Osiński, Herling Grudziński, Bułaj i inni).

< back

designed by teslathemes