LECH RACZAK– indywidualna twórczość teatralna (1982-2013)
Proces Franza Kafki, Teatr Polski w Poznaniu, 1982, adaptacja i reżyseria
Brat , Teatro Basho (dla Centro Teatrale S.Geminiano, Modena), 1988, scenariusz i reżyseria
Odissea, Mir Caravane, 1989, udział w reżyserii zbiorowej
Orbis Tertius, Sekta – zespół międzynarodowy, Poznań, 1994, scenariusz i reżyseria
Rappresentatione de la vita de s.to Johanne Baptista a la maniera di Giovanni Santi*, dla European Assotiation of Student Theatre, Urbino, 1995, scenariusz (z Darią Anfelli) i reżyseria
Edmond Davida Mameta, Teatr Polski w Poznaniu, 1996, reżyseria
La pietra e il dolore na motywach Karela Schulza, Teatro Aenigma w Urbino, 1996, scenariusz i reżyseria
Transss w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, 1997, konsultacja reżyserska
Cagliostro w Teatro Arca w Katanii, 1998, scenariusz (we współpracy z Darią Anfelli) i reżyseria
Beckett, non io na motywach Samuela Becketta, Teatro Aenigma w Urbino, 1999, scenariusz i reżyseria
2001. Dziecko gwiazd* inspirowane „Odyseą kosmiczną” A. Clarke’a, dla Festiwalu Teatralnego „Malta” w Poznaniu, 2000, scenariusz i reżyseria
I veleni di Cagliostro dla Teatro Aenigma z Urbino i Teatro Opla z Werony , 2001, scenariusz (z D. Anfelli) i reżyseria
Łatwe umieranie dla Festiwalu Malta i Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, 2002, tekst dramatyczny i reżyseria
Skąpiec Moliera, Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie, 2003, reżyseria
Zona – przedstawienie inspirowane „Stalkerem” Andrieja Tarkowskiego, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, 2003, scenariusz i reżyseria
Transatlantyk Witolda Gombrowicza, Teatr Aleksandra Fredry w Gnieźnie, 2004, adaptacja (z Maciejem Rembarzem) i reżyseria
La porta delle locuste Uqbarteatro w Weronie, 2004, scenariusz i reżyseria
Mistero Uqbarteatro w Weronie, 2004, scenariusz i reżyseria
Plac Wolności Teatr Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, 2005, tekst i reżyseria
Tilt wg dramatu “Ping-Pong” Arthura Adamova w Teatro Aenigma w Urbino, 2005, adaptacja i reżyseria
Wyprawa przedstawienie inspirowane opowiadaniem „Nieśmiertelny” Jorge Luisa Borgesa, Asocjacja 2006 w Poznaniu, 2006, scenariusz i reżyseria
Gra na zwłokę wg Janusza Andermana, Teatr Studio w Warszawie, 2006, adaptacja i reżyseria
Dziady Adama Mickiewicza, Teatr Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, 2007, adaptacja (z M.Rembarzem) i reżyseria
Marat-Sade. Męczeństwo i śmierć jean Paul Marata przedstawione przez zespół aktorski przytułku w Charenton pod kierownictwem pana de Sade’a Petera Weissa, Teatr Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, 2008, reżyseria
Fort VII, na podstawie tekstu Macieja Rembarza, dla Muzeum Walki Wielkopolan w Poznaniu, 2009, adaptacja i reżyseria
Rabin Maharal i Golem, na podstawie tekstu Macieja Rembarza, Asocjacja 2006 w Poznaniu, 2009, scenariusz i reżyseria
Sonata legnicka* Macieja Rembarza, Asocjacja 2006, 2009, adaptacja i reżyseria
Mała Apokalipsa Tadeusza Konwickiego, Teatr Aleksandra Fredry w Gnieźnie, 2009, adaptacja i reżyseria
Correva l’anno 5703 z tekstami Marka Edelmana, Władysława Szlengela i innych, scenariusz Daria Anfelli, Uqbarteatro w Weronie, 2010, współreżyseria (z D. Anfelli)
Czas terroru na motywach „Róży” Stefana Żeromskiego, Teatr Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, 2010, scenariusz i reżyseria
Bestiariusz zamkowy* z tekstami Macieja Rembarza, Asocjacja 2006 w Poznaniu, 2010, scenariusz i reżyseria
H&G scenariusz na motywach Braci Grimm- Daria Anfelli, Uqbqrteatro w Weronie, 2011, współpraca reżyserska (z D.Anfelli)
Ziemia Urlo. Zakazane obrzędy z tekstami Czesława Miłosza, Asocjacja 2006 w Poznaniu, scenariusz i reżyseria.
Nowe szaty króla na motywach Andersena, Teatr Aleksandra Fredry w Gnieźnie, 2012, scenariusz i reżyseria Daria Anfelli – przekład i konsultacja reżyserska
Thermidor roku 143, Teatr Miniatura w Gdańsku, 2012 – scenariusz (z tekstami Stanisławy Przybyszewskiej i Macieja Rembarza) i reżyseria
Gry z czasem* widowisko plenerowe dla Maltafestival w Poznaniu 2012 – scenariusz (wg tekstu Macieja Rembarza) i reżyseria
Życie jest snem Pedro Calderon de la Barca, Wrocławski Teatr Współczesny, 2013, reżyseria
Madonna, księżyc i pies scenariusz Robert Urbański na podstawie powieści Ralfa Bauerdicka „Jak Matka Boska dotarła na księżyc”, Teatr Heleny Mofrzejewskiej w Legnicy, 2013, reżyseria
Bal w Operze Juliana Tuwima, Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi, 2013, scenariusz i reżyseria (z Darią Anfelli)
Spisek smoleński , Fundacja Orbis Tertius – Trzeci Teatr Lecha Raczaka, Poznań;
2014; tekst, scenariusz, reżyseria
Ach, żyliśmy… produkcja Scena Robocza, Poznań i Fundacja Orbis Tertius; 2014,
scenariusz i reżyseria
Misterium buffo Dario Fo, produkcja Fundacja Orbis Tertius/Trzeci Teatr Lecha
Raczaka, Poznań, 2015; przekład, scenariusz i reżyseria
Dziady Adama Mickiewicza, produkcja Fundacja Orbis Tertius/Trzeci Teatr Lecha
Raczaka, 2015; scenariusz i reżyseria
Bal w Operze Juliana Tuwima, Teatr j. Osterwy w Gorzowie Wlp. 2016, scenariusz i reżyseria (z Darią Anfelli)
Skarb wdowy Schadenfreude Roberta Urbańskiego w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy 2016
Podróże przez sny i powroty. Fundacja Orbis Tertius – Trzeci Teatr i grupa muzyczna Targanescu (Poznań, Scena Robocza) 2016, tekst,scenariusz, reżyseria
Makbet Williama Szekspira w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy 2017 reżyseria
Maraton/Tren” w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy, konsultacja reżyserska monodramu Pawła Palcata
Diabeł Łańcucki dla Teatru Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie 2018, scenariusz (do tekstu Macieja Rembarza) i reżyseria
Sonata za 30 srebrników (wg opowiadania J.L. Borgesa „Dwie wersje Judasza”, Fundacja Orbis Tertius 2018, scenariusz i reżyseria