Zespół

Janusz Stolarski – aktor, reżyser, pedagog. Absolwent PWST im. Solskiego
w Krakowie, dyplomant prof. Haliny Gryglaszewskiej.

Aktor w Drugim Studio Wrocławskim – w grupie Mirosława Kocura, Państwowym Teatrze w Kielcach, Teatrze Polskim w Poznaniu, grupie teatralnej Sekta Lecha Raczaka, Teatrze Ósmego Dnia w Poznaniu, w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu, w Teatrze Studio
w Warszawie, Orbis Tertius Trzecim Teatrze Lecha Raczaka, Stowarzyszeniu Teatralnym ANTRAKT. Występował gościnne: w Starym Teatrze w Krakowie, w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu, w Teatrze „STU” w Krakowie, w Teatrze Usta-Usta Marcina Libera, w Teatrze Szwalnia w Łodzi, w Polskim Teatrze Tańca.

Od 1994 współtworzy Stowarzyszenie Teatralne ANTRAKT, w którym m.in.:

– tworzy i gra wielokrotnie nagradzane w kraju i za granicą spektakle: „Ecce Homo” wg tekstów Fryderyka Nietzschego, „Zemsta Czerwonych Bucików” wg sztuki Philipa-Dimitii Galasa, „Grabarz Królów” wg tekstu Jerzego Łukosza, „Orfeusz i Eurydyka” wg poematu Czesława Miłosza, „Hiob, mój przyjaciel” oparty na scenariuszu Renaty i Janusza Stolarskich;
– prowadzi warsztaty teatralne w kraju z za granicą (Niemcy, Rumunia, Mołdawia, Hiszpania, Francja);
– reżyseruje widowiska plenerowe i salowe (np. „Stukot/Czerwiec ’56”, „Grabarz królów”).

Od 2008 sprawuje opiekę artystyczną nad Teatrem -21, który od 2014 roku obrał nazwę Teatr Korybant i działa pod auspicjami ST ANTRAKT.
Stale pracuje z grupami zagrożonymi wykluczeniem: od 2011 z grupą teatralną seniorów +50 w ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Jarocin XXI, od 2015 z osobami po kryzysach psychicznych – Teatr Pod Fontanną (spektakle: „Nisza”, „Wesele”, „Fioletowa krowa”)
w ramach projektu Teatr Powszechny CK Zamek, z osadzonymi w poznańskich więzieniach (spektakl „Stukot/Czerwiec’56”, słuchowisko wydane jako płyta CD „Bajki z królestwa Lajlonii” Leszka Kołakowskiego dla dużych i małych, cyklicznie z osobami niepełnosprawnymi i ich opiekunami (Grodno).
2014 – 2016 wykładał ruch teatralny na wydziale tańca w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu.

W 1996 roku nagrodzony Medalem Młodej Sztuki przyznawanym przez Głos Wielkopolski.

Katarzyna Klebba – skrzypaczka, kompozytorka-absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu, w klasie prof. Jadwigi Kaliszewskiej. W latach1981-89 współpracowała z Teatrem Ósmego Dnia. Od 1990 członkini Footsbarn Travelling Theatre – międzynarodowej grupy teatralnej z siedziba we Francji. Współkompozytorka muzyki do spektakli Szekspira – Sen nocy letniej(premiera w Australii-Adelaide), Romeo i Julia, Kabaret Szekspirowski – na zamówienie Globe Theatre w Londynie, Odyseja-Homer – kooprodukcja z artystami z Indii.                                         
Od 1998-2004 – członkini Ton und Kirschen Wandertheater, międzynarodowej grupy teatralnej z siedzibą w Niemczech. Współkompozytorka muzyki do spektakli – Pyramus und Thisbe-Owidiusz, Wiśniowy sad – Czechow, Der Golem-Meyrink, Blaue Vogel-Maeterlinck.                                                                                                       
Od 2000 – współpracuje z Teatrem Cinema z Polski. Współkompozytorka muzyki do spektakli Kabaret Olbrzymów, Słownik Sytuacji – na zamówienie Spielart Festival Monachium i Hebel Theater Berlin.                                                                        

Od 2000 roku – współpracuje z L. Raczakiem, a od 2014 r. z Fundacją Orbis Tertius. Spektakle: Łatwe umieranie – L. Raczak, Skąpiec – Molier, Mała apokalipsa -Konwicki, Transatlantyk – Gombrowicz, Dziecko gwiazd – Clarke, Męczeństwo i śmierć J.P.Marata – Weiss., spektakle uliczne: Rabin Maharal i Golem, Ziemia Urlo – Cz. Miłosz, Wyprawa-Borges, widowisko teatralno-muzyczne Fort VII. 

W 2001 roku rozpoczyna współpracę z Centrum Profilaktyki Społecznej Sedno w Poznaniu(razem z M. Walas-Antoniello), prowadząc warsztaty arteterapii, dla osób z problemami uzależnień. W ramach warsztatów powstaje grupa teatralna „Wiem, kiedy nie mogę”.
Grupa stworzyła w ciągu 15 lat swojego istnienia 10 spektakli, które grane były m.in. na festiwalu teatralnym Malta w Poznaniu.

Do dnia dzisiejszego prowadzi warsztaty arteterapii w różnych formułach – w ramach Performanse Wspólne – dla dzieci z zespołem downa,
w projekcie 5 Zmysłów-dla osób starszych, z zaburzeniami psycho-fizycznymi, w  projekcie berlińskim  Porozumienie bez słów – dla młodzieży polskiej, która spotyka się w Berlinie z młodzieżą imigrancką z Willkommensklasse, z Peter-Ustinov-Schule.

Od 20 lat współtworzy grupę muzyczną Trio Targanescu- z Pawłem Paluchem i Arnoldem Dąbrowskim, która koncertuje w kraju i za granicą.

Małgorzata Walas-Antoniello – aktorka, reżyser, plastyczka. Od 1971 do 1982 r. aktorka Teatru Ósmego Dnia.  W latach 1996 – 98 związana z Teatrem  Polskim w Poznaniu. Od 1994 stale współpracuje jako aktorka z Teatrem Cinema.

Współrealizatorka historycznych już przedstawień od drugiej wersji „Jednym tchem”, przez „Przecenę dla wszystkich” po „Więcej niż jedno życie”. Od początku lat 90 związana z grupą Sekta, później podjęła stałą – trwającą do dziś współpracę z Teatrem Cinema; w Poznaniu grała ostatnio w przedstawieniach Asocjacji 2006 i w Teatrze Ba-Ku („Ćma”). Realizuje warsztaty teatralne w kraju i zagranicą. Od 10 lat prowadzi w Poznaniu stały program arte terapii dla uzależnionych (reżyserując w zespole teatralnym „Wiem,że nie mogę”, znanym m.in. z festiwalu Malta i z występów w „alternatywnych” salach w Poznaniu).

W ramach Lata w Teatrze, przez parę lat prowadziła warsztaty teatralne z młodzieżą, organizowane przez Teatr Cinema. Gra w spektaklach realizowanych przez Lecha Raczaka – Trzeci Teatr i spektaklach realizowanych przez Teatr BA-Q – spektakularna rola w przedstawieniu „Ćma” o Kazimierze Iłłakowiczównie. Od 2001 r. do 2017 prowadziła zajęcia z Arteterapii w Centrum Profilaktyki Społecznej SEDNO w Poznaniu, jako reżyser i kierownik artystyczny.

Pracuje z osobami starszymi, dorosłymi, dziećmi i młodzieżą, prowadząc zajęcia o charakterze arteterapeutycznym i artystycznym. Prowadzi warsztaty teatralna dla osób niewidomych w ramach Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego, oraz warsztaty dla osób niepełnosprawnych psychicznie i fizycznie, w ramach projektu „Inny festiwal” i projektu „5 Zmysłów”.

W Polsce i w innych krajach Europy przygotowuje warsztaty obejmujące rozwój ciała i głosu, oparte na metodzie improwizacji. Ma na swoim koncie wiele przedstawień i realizacji teatralnych zarówno w Polsce jak i zagranicą.

 

Paweł Paluchabsolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu, Wydział Instrumentalny, klasa fagotu.
1987-2007 związany z orkiestrą Filharmonii Poznańskiej. Równolegle zajmował się realizacją nagrań muzyki dla radia telewizji, filmu a od ponad piętnastu lat wyłącznie dla teatru. Interesuje go poszukiwanie nowych środków wyrazu w muzyce poprzez eksperymentowanie z dźwiękami, nietypowe wykorzystywanie instrumentów muzycznych aż po budowanie nowych. Od kilku lat komponuje muzykę do spektakli Lecha Raczaka.
1985-1990 członek eksperymentalnej grupy „Reportaż” ,wydanie płyty „Reportaż”
(Tonpress
1987 ) oraz płyty „Up The River”(Recomended Records, London 1998)
1987 jako członek grupy „Reportaż” udział w nagraniach muzyki do słuchowiska radiowego Biesiada u Hrabiny Kotłubaj” w reżyserii  W. Modestowicza
1987-2008 praca na stanowisku I fagocisty w” Państwowej Filharmonii w Poznaniu”
1990 sesja nagraniowa muzyki L. Jankowskiego do filmu Braci Quay „Instytut Benjamenta”
1999-2005 współpraca z teatrem „Cinema” (jako muzyk,kompozytor i aranżer) wspólnie z Katarzyną Klebbą i Arnoldem Dąbrowskim. W tym czasie zostaje przez nich założona grupa ” Targanescu, z którą do dziś koncertuje w kraju i zagranicą.
II poł. lat 90tych udział w eksperymentalnym projekcie muzycznym ,którego uwieńczeniem było nagranie i wydanie płyty „Kultikula” (wyd.Multikulti) w 2000 roku. Od r.2000r. twórca muzyki do spektakli teatralnych w reżyserii Lecha Raczaka. Do roku 2011 we współpracy z Katarzyną Klebbą , później samodzielnie.
2000 r. ”Dziecko Gwiazd” spektakl plenerowy wg A.C. Clarke’a, reż L.Raczak
2002 r. ”Łatwe Umieranie” spektakl autorski L. Raczaka
2003 r. ”Skąpiec” Moliera (Teatr im. A Fredry w Gnieźnie), reż. L.Raczak
2004 r. ”Trans-atlantyk” W. Gombrowicza (Teatr im. A Fredry w Gnieźnie) reż. L.Raczak
2005 r. Udział w pierwszym „Festiwalu Muzyki Teatralnej” w Jeleniej Górze z grupą „Targanescu” i orkiestrą Filharmonii Dolnośląskiej
2006 r. ”Wyprawa”, spektakl plenerowy wg J.L. Borgesa
2008 r. ”Marat-Sade” ,wg P. Weiss’a,(Teatr im. H. Modrzejewskiej w Legnicy), reż. L.Raczak
2009 r. ”Golem – Maharal” ,spektakl plenerowy, reż L.Raczak
2009 r. „Mała Apokalipsa” T.Konwickiego , (Teatr im. A Fredry w Gnieźnie) reż. L.Raczak
2010 r. ”Bestiariusz Zamkowy”, spektakl plenerowy z okazji obchodów 100-lecia Zamku Cesarskiego w Poznaniu, reż L.Raczak
2011 r. ”Ziemia Ulro” wg Cz. Miłosza, spektakl plenerowy, reż. L.Raczak
2011 r. Udział w miesięcznym stażu ruchowo-głosowym w Rennes .
2012 r. „Nowe Szaty Króla” wg J. Ch. Andersena (teatr im. A. Fredro w Gnieźnie) reż. Daria Anfeli
2012 r. „Thermidor Roku 143” reż. Lech Raczak (Teatr Miniatura w Gdańsku)
2012 r. ”Gry z Czasem” (Festiwal Malta 2012) reż. L.Raczak.
2013 r. „Bal w Operze” J. Tuwim reż. Lech Raczak (Teatr Nowy w Łodzi)
2014 r. „Spisek Smoleński” reż. Lech Raczak
2015 r. „Misterium Buffo” Dario Fo reż. Lech Raczak
2015 r. Współprowadzący warsztaty muzyczno – plastyczno – ruchowe p.t. „Stereotyp”
2016 r. „Nisza” spektakl w reż. Janusza Stolarskiego
2007 – 2011 r. – współpraca z międzynarodowym teatrem ”Footsbarn TravellingTheatre” z siedzibą we Francji.
Jako muzyk brał udział przedstawieniach
The Midsummer Night’s Dream”  W. Szekspira reż p.Hayter L’homme Qui Rit” W.Hugo, reż. P.Hayter, Sorry” spektakl autorski , reż. Patrick Hayter i Pierre Byland.
Spektakle prezentowane były na wielu międzynarodowych festiwalach m.in. w Edynburgu, Awinionie,Indiach, Hiszpanii, Portugalii, Irlandii, Wlk. Brytanii
(Globe Theater), Szwajcarii, Monako, Holandii, Belgii, Słowacji.

 

 

Jacek Hałas – artysta plastyk (dyplom ASP), muzyk,śpiewak,tancerz,aktor,kompozytor; założyciel kilku formacji muzycznych. Gra na lirze korbowej,akordeonie,drumli,fletach pasterskich i fortepianie. Zajmuje się tradycjami wędrownych śpiewaków i tańcem korowodowym (międzynarodowy projekt Nomadzi Kultury); prowadzi poszukiwania muzyczno-etnograficzne. Tworzył muzykę teatralną m.in.dla Strefy Ciszy, Teatru Cinema, A3Teatr, Teatru Studio w Warszawie, Teatru Polskiego Radia i Teatru im. H.Modrzejewskiej w Legnicy.

 

 

designed by teslathemes